geschreven door Hugo Bakker 

Energizer: Commando klappen

Energizer Commando klappen

Duur: 10 min.
Aantal: 6-15 spelers
Opmerking:

Variatie op het welbekende kinderspel ‘commando pinkelen’.

Één speler vertelt de rest van de groep wat zij moeten doen. Aan elk bevel moet het woordje ‘commando’ vooraf gaan. Wordt dat er niet bij gezegd, dan mogen de spelers het bevel niet uitvoeren en de spelers gaan gewoon door met waarmee ze al bezig waren. Wie wel het foute commando uitvoert, die is af. Hoe sneller de bevelen elkaar opvolgen, hoe moeilijker het is om ze foutloos uit te voeren. Er zijn vier commando’s: klappen, stampen, vliegen (twee armen omhoog naast je lichaam) en springen.

Ben je af? Dan mag je de persoon die de commando’s geeft gaan helpen door naast deze persoon te gaan staan en de groep af te leiden met ‘verkeerde’ bewegingen.

Bijvoorbeeld: COMMANDO KLAPPEN – iedereen klapt – COMMANDO STAMPEN – iedereen stampt – COMMANDO KLAPPEN – klappen – COMMANDO KLAPPEN – gewoon door klappen – COMMANDO VLIEGEN – vliegen – COMMANDO..SPRINGEN – springen – COMMANDO KLAPPEN – klappen- VLIEGEN – gewoon door klappen..

Ter variatie kunnen er eigen commando’s worden bedacht.

Over

Hugo Bakker

Mijn missie is om iedereen die met groepen werkt te inspireren om meer actief en meer ervaringsgericht te werken.
BIO: PABO (1989 - 1993), in diverse typen onderwijs gewerkt, directeur op een ZMOK school, interim management en 25 jaar trainingen en teamcoaching bij bedrijven en ondernemers.

Reageer of stel je vraag hieronder:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Populaire werkvormen

>